
Search Results
נמצאו 39 תוצאות בלי מונחי חיפוש
פוסטים בבלוג (26)
- תקשורת מקרבת יכולה גם להציל חיים!
כמה אפשר לדבר על תקשורת מקרבת בלי שזה יימאס (ספוילר מלאאא) ? טור שכתבתי, שהתפרסם אתמול בערב במגזין את- https://www.atmag.co.il/%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%91%D7%AA-%D7%97%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A8%D7%96%D7%9C/ בטור הצגתי זוית חדשה למיומנות הכה חשובה הנקראת אמפטיה, היכולות לעיתים במקרים מסוימים אפילו להציל חיים. אני יכולה לדבר עד מחר על תקשורת מקרבת, אבל בלי שלומדים ומתרגלים את זה, זה הרבה פחות יעיל.... אשמח לשמוע את דעתכם, שאלות והשגות יתקבלו בברכה
- זה לא ה"מה" , אלא ה"איך" -קצת על חסמי תקשורת
כשלמדתי גישור, היינו עושים סימולציות של מריבות בין 2 צדדים (אדם א' וב') , כשהצד השלישי מגשר ביניהם, כלומר מהווה מרחב הקשבה פנוי. לפעמים הנושא שעליו "רבנו" היה נושא סתמי, כזה שלא בהכרח חווינו בעצמנו או שהעסיק אותנו באמת ביום יום. זה קצת הדאיג אותנו כי רציני לסמלץ מצבים ברמת כעס ומופעלות בעצימות גבוהה. אבל אז היה קורה הקסם- אדם א' היה אומר לב' את כל מה שמפריע לו בלי לעשות חשבון (כלומר תוך שימוש בחסמי תקשורת), ואדם ב' היה מתחיל להתעצבן, אבל ממש! ולענות לו בחזרה באופן שבו השיחה הסלימה תוך שניות! זה היה ממש מדהים לחוות את עצמי למשל בתור אדם ב' מתעצבנת מנושא שבכלל לא קשור אלי ושאני לא מכירה באמת מהיום יום שלי, רק בגלל איך שדיברו אלי! מה למדתי מזה? א. שיש את התוכן- הנושא האמיתי שעליו מתווכחים לפעמים, ה"מה", שהוא גם ככה לפעמים נושא לא פשוט, והוא בעצם הדבר הכי חשוב בשיחה ב. ויש את העטיפה- ה"איך". גם אם נתעלם רגע מה"מה" שהוא בעצם הדבר העיקרי, אם ה"איך", העטיפה (או ההגשה), לא עובר באופן מיטבי לצד השני, זה יכול לעשות בלאגן שלם. במפגשי גישור אנחנו פורמים בעדינות ובהדרגה את העטיפה (שלפעמים קצת הסתבכה בעצמה) כדי להגיע לעיקר, לתוכן, שהוא המתנה האמיתית שמחכה ששני הצדדים יקבלו אותה. תהליך ההתרה של העטיפה הוא תהליך עדין, שעובר לעיתים קרובות דרך חסמי תקשורת (כגון שיפוטים האשמות ודרישות גלויות או סמויות). חסמי תקשורת מייצגים את הכוונות שלנו. האם הכוונה שלנו היא לגרום לאחר לעשות כרצוננו מתוך אי נעימות אשמה, לחץ או בושה? או מתוך בחירה, רצון טוב, וכי נעים וכייף לאחר ללכת לקראתנו? הגישור לרוב מסייע לצד א' וב' להתמיר את חסמי התקשורת האלו ולעשות תנועה לעבר החיבור לחוויה ולמה שחשוב לכל צד (המתנה) , באופן שייקל על 2 הצדדים לפתוח את הלב ולהינגע ( to be touched) זה ע"י זה. מה דעתכםן?
- התקשרתי ל20 איש שיקשיבו לי אבל עדיין לא נרגעתי
למה פעם, כשהייתי במצוקה/חרדה- הייתי מתקשרת ל-20 חברים לפחות, והיום מספיק לי להתקשר לאדם אחד או שניים והם אפילו לא חייבים להיות אנשים שקרובים אלי, כדי להצליח להירגע? מכירות את זה שאתן בסערה רגשית וממש זקוקות לתמיכה מהסביבה הקרובה? האנשים הכי קרובים אליכם הם אנשים מדהימים, תומכים, אוהבים ודואגים- אבל אתן עדיין מוצאות את עצמכן באיזה שהוא לופ רגשי? כלומר גם אחרי שיחה תומכת ואוהבת אתן ממשיכות להרגיש שאתן בסרטים, ובעליות ומורדות רגשיים? יכול להיות שהחברים שלכם אפילו כבר קצת מותשים מלהקשיב לכם ונמאס להם להקשיב לבעיות שלכן כמו תקליט חוזר? והם כבר מתחילים קצת להתייאש מכן? או לחלופין- אתן החברה שתמיד מתקשרים לטחון לה את המוח ואתן כבר מותשות מלנסות לעזור ללא הצלחה לחברות שלכן? אז למה זה קורה בעצם? מסתבר שלא כל סוגי ההקשבה באמת מסייעים לנו כשאנחנו במצוקה או בהצפה רגשית. או במילים אחרות: לא כל עזרה באמת עוזרת. רובנו חונכנו כשכפונה אלינו אדם במצוקה לעשות את הדברים הבאים: (1) לנסות להוציא את האדם מהמצוקה שלו. זה יכול להתבטא ע"י עידוד ("את תראי שיהיה טוב"), ע"י מתן עצות ("כדאי לך כבר להוציא אותו מהראש ולהכיר מיד מישהו חדש"), הקטנת ערך ("לא נורא, זה היה יכול להיגמר יותר גרוע" ) לשתף בסיפור שלנו כדי שהשני ירגיש יותר טוב ("אני מבינה בדיוק על מה את מדברת, גם לי הייתה פרידה נוראית..."), ביטול התחושה של האדם שמולנו ("ממש אין לך מה להרגיש רע, את מהממת!"), וכו'. לרוב הניסיון להוציא את האדם מהמצב הרגשי שבו הוא נמצא- לא מאפשר לתחושות הקשות לקבל את המקום וההכרה שהן צריכות. (2) לנסות להבין מהשכל את המצב של האדם שמולנו כדי לעזור לו "להבין דברים". למשל ע"י ניתוח המצב ("זה נשמע כמו חרדת הנטישה שלך"), ניסיון לחנך ("זה בא ללמד אותך ש... או: מה לדעתך השיעור שלך כאן?"), חקירה ("מתי זה התחיל?", "איך זה קרה"?) וכו'. הניסיון לנתח את המצב לרוב מביא את האדם שמשתף בסיפור לעבור לסיפורים ארוכים של השכל- במקום להתחבר לתחושות הלב והגוף. באופן פרדוקסלי- כשמנסים להפטר מרגשות- יש להם נטייה להתעצם. (3) הזדהות- סימפטיה ("אוי זה נורא ואיום! את ממש מסכנה! אני מרגישה נורא בשבילך!") סימפטיה עשויה לעיתים להעצים את התחושות הקשות של האדם, או לחלופין להעביר את המיקוד אלינו ולאיך שאנחנו מרגישות במקום אליו). נסו להיזכר מתי בפעם האחרונה הקשיבו לכן באופנים האלו. איך זה הרגיש? האם אופני ההקשבה האלו בהכרח רעים? ממש לא! לעיתים הם אפילו מאד יכולים לסייע! השאלה היא רק מתי- הכול עניין של עיתוי- ומה מתאים לאדם שכרגע בהצפה רגשית לשמוע מאיתנו. אז איזו הקשבה אנחנו מתרגלים בתקשורת המקרבת? הקשבה אמפטית. בהקשבה כזאת אנחנו נוכחות עם האדם במקום הרגשי שבו הוא נמצא, בלי ניסיון לחלץ אותו משם, לנתח אותו, או להזדהות ולרחם עליו. אנחנו למעשה לא עושות הרבה- פשוט נוכחות. זה יכול להיות שינוי פרדיגמה רציני למי שחונך שצריך לעשות, לפעול, לעזור. באופן פרדוקסלי- סוג כזה של הקשבה עוזר לאדם שמולנו להגיע לרווחה רגשית הרבה יותר מהר- ולחשוב בעצמו על פתרונות שהכי מתאימים לו. פעם- לפני שהתחלתי לתרגל תקשורת מקרבת- פשוט לא הבנתי שאני לא מקבלת את סוג ההקשבה שאני זקוקה לה, ועברתי מחבר וחבר בניסיון להשיג הקלה רגשית. היום- מספיק לי להתקשר לאדם שמיומן באמפטיה ואפילו אם הוא נמצא בצד השני של העולם- ההקשבה הזו עוזרת לי להגיע להקלה רגשית עצומה! נסו השבוע פשוט לשים לב לאיך שאתן מקשיבות לאחרים, ולאיך שמקשיבים לכן. השלב הראשון באמפטיה הוא הקשבה שקטה. (על השלבים הבאים בהמשך) מוזמנות לשתף אותנו אך היה לכן! על הקשבה אמפטית מלאה תוכלו ללמוד בקורס הזום המלא שלי (דברו איתי לפרטים נוספים)
דפים אחרים (9)
- קורס דיגיטלי בתקשורת מקרבת | מיקוד במהות| ענר וייס מרום|Essence Focus
ענר וייס מרום, Essence Focus, מיקוד במהות מנחה סדנאות, קורסים דיגיטליים בתקשורת מקרבת. תקשורת מקרבת נוסדה ע"י דר מרשל רוזנברג ומסייעת בפתרון קונפליקטים וביצירת קרבה חיבור והבנה בין אנשים איך לדבר אחרת, גם כשקשה? אם הגעתםן לכאן, ייתכן שמשהו בתקשורת כבר לא עובד כמו שהייתםן רוציםות. אולי השיחות מסלימות, אולי אתםן נמנעים מלדבר, ואולי יש תחושב של ריחוק וחוסר הבנה למרות האהבה. נעים להכיר אני ענר וייס מרום, מאמנת מוסמכת ומנחת קורסים וסדנאות בתקשורת מקרבת, ויוצרת הפודקאסט "תקשורת מקרבת - העוצמה שבאנושות". אני עובדת עם זוגות, יחידים וקבוצות ומסייעת לאנשים שמתמודדים עם קונפליקטים ואי הבנות, לשפר את התקשורת שלהםן, ולבנות מערכות יחסים עם יותר אמון, ביטחון, חופש בחירה ורווחה רגשית בעשור האחרון אני מעבירה קורסים, סדנאות והרצאות- באקדמיה, בארגונים, ולקהל הרחב. ועובדת עם קהלים מגוונים: צוותי חינוך, קהילות, ואנשים פרטיים. עם מי אני עובדת? אני עובדת עם אנשים וזוגות שהתקשורת לא עובדת להםן כמו שהםן היו רוציםות. אנשים שאומרים לעצמםן: -איך שוב הגענו למריבה? - אני לא רוצה לפגוע, אבל גם לא רוצה לשתוק... - יש בינינו כבוד ואהבה, אז למה זה כ"כ קשה לנו להחזיק יחד קושי? אני גם עובדת עם צוותים וארגונים, שמבינים שתקשורת משיעה ישירות על שיתוף הפעולה, קבלת ההחלטות והאוירה באירגון. גישת התקשורת המקרבת גישת התקשורת המקרבת (Non Violent communication) פותחה ע"י הפסיכולוג הקליני מרשל רוזנברג ותפסה תאוצה בשנות ה60 של המאה הקודמת. מטרתה לספק כלים פרקטיים ולפתח מיומנויות תקשורת כדי להתמודד עם אי הסכמות וקונפליקטים באופן לא אלים, ולהגביר את הרווחה הרגשית והפיזית במשפחה, בעבודה, ובקהילה. בעיני תק"מ זה כלי אדיר לשינוי לא רק במישור האישי אלא גם במישור החברתי והמדיני. אחד העקרונות שאני הכי אוהבת בתקשורת מקרבת הוא חיבור לפני פתרונות. עצם החיבור עצמו לצרכים של כל צד, מביא באופן טבעי לפתרונות יצירתיים וטבעיים, גם מבלי שהשקענו מאמץ ישיר "לפתור" את הקונפליקט. למה אני עושה את זה? אין דבר שיותר ממלא אותי מאשר לשמוע משתתפי קורסים וסדנאות, או אנשים שעברו תהליך ליווי בתקשורת מקרבת, שמשתפים אותי בשינוי של דפוס או יציאה מדינמיקה תקועה בקשר, בכך שעשו משהו אחרת או הגיבו אחרת, שהצליחו לדבר בכנות רבה יותר מבלי לפגוע, או לשמוע מסר לא נעים באוזנים חדשות... או שפתאום ריב של שנים רבות שינה צורה, ועוד ועוד... איך אפשר ליצור עימי קשר? אם גם אתם רוצים לצאת מהלופים של מריבות או דינמיקות תקועות, ולקבל כלים כדי להחזיק יחד קושי ולהחזיר את החיבור לעצמכםן ולמערכות היחסים שלכםן, אני מזמינה אתכם להמשיך ולבדוק מה מתאים לכם: גישור וליווי בתקשורת מקרבת קורסים וסדנאות בתקשורת מקרבת (לקבוצות וליחידים) קורסים דיגיטליים לצפייה בזמן ובקצב שמתאיםן לכםן אפשר גם פשוט להשאיר פרטים, ואחזור אליכם לשיחת היכרות ראשונית ללא התחייבות. כך או כך, אשמח לעזור לכם להחזיר את הרוגע והחיבור למערכות היחסים שלכם. צרו קשר אימייל* שם * שליחה הודעה חלק מהגופים אשר עמם אני עובדת/ עבדתי: מדיה כתבה במגזין את ראיון בפודקאסט אמיצות מן הכלל הפודקאסט תקשורת מקרבת- העוצמה שבאנושיות להאזנה לפודקאסט כאן תוכלו למצוא מפגשי גישור קורסים דיגיטליים קורסים
- קורס דיגיטלי בתקשורת מקרבת | מיקוד במהות| ענר וייס מרום|Essence Focus
ענר וייס מרום, Essence Focus, מיקוד במהות מנחה סדנאות, קורסים דיגיטליים בתקשורת מקרבת. תקשורת מקרבת נוסדה ע"י דר מרשל רוזנברג ומסייעת בפתרון קונפליקטים וביצירת קרבה חיבור והבנה בין אנשים איך החיים שלכםן ייראו בלי מריבות חוזרות או שתיקות רועמות? לצאת מהלופ של להתעקש או לוותר, ולהצליח להחזיק יחד קושי- ולשמור על חיבור מדריך מתנה- אבחון חסמי תקשורת אם גם אצלכם שיחות קטנות הופכות מהר לריב, או שאתם נמנעים משיחות כדי לא להסלים, המדריך הזה יעזור לכם להבין מה באמת קורה שם. במדריך תגלו: איך לזהות בזמן אמת מה מפעיל אתכם למה הכוונות הכי טובות נשמעות לפעמים כמו התקפה ומה אפשר לעשות אחרת כדי לייצר יותר הבנה, במקום עוד ריחוק להורדת המדריך >> לחצו כאן נעים להכיר אני ענר וייס מרום, מלווה ומנחה יחידים וזוגות בתקשורת מקרבת. אני עובדת עם אנשים שמוצאים את עצמם שוב ושוב בתוך לופים של מריבות, אי הבנות או שתיקות, ורוצים ללמוד איך לנהל שיחות שמביאות יותר חיבור, הבנה ואמון בקשר האני מאמין שלי אני מאמינה שהבעיה היא לא בזה שאנחנו רבים, אלא בזה שרובנו פשוט לא קיבלנו כלים איך לריב, ואיך להחזיק יחד קושי. מהסיבה הזו, בעבודה שלי אני נותנת כלים שמעבירים את הכוח לידיים שלכם, כדי שתוכלו להבין את עצמכם יותר לעומק, להגיע לשורש של מה שמפעיל אתכם, ולבחור תגובות ופעולות שעובדות באמת עבורכם. מהניסיון שלי- לעיתים התמודדות עם דינמיקה נקודתיתי יכולה להשפיע על דינמיקות נוספות במערכות היחסים שלנו. להקשבה לפרק הפודקאסט על כוחה של תקשורת לא אלימה במערכות יחסים >> לחצו כאן הרקע שלי אני מאמנת מוסמכת בלשכת המאמנים, ובעשור האחרון הנחיתי מאות שעות של קורסים, סדנאות והרצאות בתקשורת מקרבת, בארגונים, באקדמיה ולקהל הרחב. לאחר כמעט 2 עשורים בהם עסקתי במהנדסת ביורפואה- החלטתי שהגיע הזמן להתמסר לאהבה הגדולה שלי- חקר וריפוי מערכות יחסים. אני גם מלווה יחידים וזוגות בתהליכים אישיים, ונותנת מענה גם לקונפליקטים נקודתיים, באמצעות כלים של גישור בתקשורת מקרבת. איך הגעתי לתקשורת המקרבת (תקשורת לא אלימה?) לתקשורת מקרבת הגעתי ב-2017, כשמשהו בדפוסים שחזרו לי במערכות יחסים כבר לא עבד. מצאתי את עצמי שוב ושוב בתוך כעס, לחץ, בושה ואשמה, ולא הבנתי למה. כבר בשבוע הראשון שבו נחשפתי לגישת התקשורת המקרבת, שיחת סיום קשרשהייתה אמורה להיות מלאה בהאשמות, הפכה לשיחה מיטיבה של ארבע שעות. ולמרות שהקשר הסתיים, זה נעשה באופן מכבד, נעים, ואפילו מחבר. באותו רגע הבנתי שזה הכלי שאני רוצה להביא לעולם. והיום אני כאן כדי ללוות גם אתכם. איך אפשר לעבוד איתי . גישור וליווי בתקשורת מקרבת (ליחידים או לשניים)- למי שרוצה להתמודד טוב יותר עם דינמיקות וקונפליקטיים נקודתיים קורסים וסדנאות בתקשורת מקרבת (לקבוצות וליחידים)- למי שרוצה לקבל כלים פרקטיים להתמודדות עם קונפליקטים, אי הבנות ואי הסכמות, וליצור שינוי אמיתי באופן שבו הוא מתקשר, ולעבד מצבים מהחיים בקבוצה יחד איתי קורסים דיגיטליים- למי שרוצה לצפות בחומר שהוקלט מראש בקצב ובזמן שלו מה משתתפים מספרים ענבל לוי, מנהלת תחום קהילות דרום השרון ענר וייס מרום העבירה במועצה האזורית דרום השרון הרצאות וסדנאות בתחום התקשורת המקרבת. והתקשורת הבינאישית .ענר מקצועית ומעבירה את המידע בצורה מעניינת ומרתקת, מעשירה בדוגמאות מחיי היום יום ומאפשרת למשתתפים ולמשתתפות להתנסות באופן מעשי. ענר קשובה, נעימה ומעניקה יחס אישי. הנושא הינו משמעותי לחיי היום יום של כולם יחד וכל אחד לחוד ותורם תרומה חברתית והתפתחותית כיחידים וכקבוצה מאיה, משתתפת בקורס במועצה האזורית דרום השרון השתתפתי בקורס תקשורת מקרבת אצל ענר, שהיא בעיני מרצה בחסד. לפני כן לא הכרתי את התחום בכלל. השיעורים עזרו לי לשפר את כל מערכות היחסים שלי ובמיוחד את התקשורת הזוגית שלי בצורה משמעותית. אחד הדברים שהכי אהבתי היה התרגילים המעשיים, שבהם יכלנו להתנסות זו על זו ולהפנים את התובנות שעברו העברה לנו. היום, למעלה משנתיים אחרי שהקורס נגמר, אני שמחה לב שאני עדיין ממשיכה להפנים את התכנים האלה. עזר הייתה זמינה מאוד לשאלות שלי, ואפילו לשיחות טלפוניות כשהרגשתי צורך בהדרכה נוספת וכשהתמודדתי עם אתגרים בזוגיות. בנוסף, היא שלחה לנו והנגישה לנו תכנים נוספים שמשמשים אותי עד היום לתרגול נוסף ולתזכורת. אני חושבת שתקשורת מקרבת היא אחד הדברים החשובים ביותר שאפשר ללמוד, ואני חושבת שענר היא מנחה מהשורש ומהראשונה. ממליצה בחום ללמוד אצלה! ❤️ עפרה, משתתפת בהשתלמות מורים באוניברסיטה הפתוחה. ענר היקרה, הקורס הזה הפגיש אותי לראשונה עם הנושא ועזר לי להיות מודעת יותר לאופן שבו אני מתקשרת עם אנשים, במיוחד המשפחה, שבה התקשורת לעיתים טעונה יותר. זה מסייע לי להתבונן אחרת על ההתמודדות שלי ושל אחרים בתוך סיטואציות מבלי להכנס לדרמות מיותרות (משתדלת). זה נותן פרספקטיבה אחרת לשיח, המאפשרת לי לנשום לתוכה ולנסות להרגע, במקום להבלע לתוכה ולאפשר לה לנהל אותי...תודה רבה יקרה, על התכנים, על ההנגשה הנעימה, המותאמת והמכילה את כולנו. זו הייתה חוויה מאירת עיניים עבורי. יישר כוח לבאות והמשך קיץ נעים יאיר גולן מוביל קהילת הגיל השלישי תל ברוך צפון הרצאה מצויינת, הועברה באופן ברור. ענר חזקה מאוד ומכירה את החומר היטב. יודעת להעביר אותו בדרך נהדרת אנשים יצאו עם חוות דעת טובות מאוד על ההרצאה. בברכה חני יודל, עורכת אתר מוטק'ה זוהי המלצה חמה על המאמנת ענר וייס, שהעבירה בזום סדנת התנסות בשני חלקים, בגישת התקשורת המקרבת, לגולשי אתר מוטק'ה -האתר הגדול והוותיק בארץ לגיל השלישי. ענר העבירה את החומר בצורה מקצועית, קולחת ומעניינת, שילבה תרגולים פרקטיים וריתקה את קהל הגולשים, שנהנו מאד מהמפגשים טלי, משתתפת בהשתלמות מורים באוניברסיטה הפתוחה ענר יקרה, אני מודה לך מאד על הקורס. היה מעניין ומגוון. קיבלתי כלים פראקטיים לחיים האישיים שלי ולחיי העבודה שלי. מעריכה מאד את הסבלנות שלך ואת היכולת שלך להיות רגישה וקשובה אלינו הסטודנטים. תודה שוב! יעל משתתפת בקורס השתלמות מורים באוניברסיטה הפתוחה הקורס תקשורת מקרבת הצליח להעביר לי את היכולת מצד אחד, להיות עם עצמי ולהבין מה אני עוברת בתוך עצמי (מסיבות תנים ורגשות אחרים ; ) ויחד עם זאת, ‘להבין איך להבין׳ את האדם שמולי. הקורס מאפשר, בעזרת הדגמה בלתי פוסקת יחד עם כלים פרקטיים, להבין כיצד לפעול בעולם של ריבוי צרכים כך שבקשתי ורצונותיי ישמעו . הקורס walks it’s talk בעדינות ובידע, ד״ר ענר מצליחה לתת את ההרגשה של איך להתנהל בדרך של תקשורת מקרבת ובריאה. בעזרת שימוש בכלים ובהכוונה של התקשורת המקרבת להפוך את העולם ליותר נינוח ומותאם עבורינו ועבור הסובבים אותנו. רוני- משתתפת בסדנה בכנס תקשורת מקרבת אני רוצה להמליץ על הסדנה של ענר "איך להנות מתלונות". אחרי תקופה של אתגר מול אחת העובדות הצלחתי ליצור שיח של הבנה,חיבור וגשר. הסדנה הייתה בהירה ופרקטית. המלצה חמה מאיה, משתתפת בקורס לקהל הרחב הקורס סייע לי רבות. ענר העבירה את המושגים בצורה בהירה, נגישה וקלה ליישום. השתמשתי בעקרונות שענר העבירה באינטרקציות שיש לי בחיי האישיים וראיתי איך אני מתקשרת בצורה בונה יותר ומקרבת יותר נועה משתתפת בקורס לקהל הרחב הפידבק הכי ממשי ואמיתי שאני יכולה לתת הוא שהייתי שמחה להצטרף גם לסדרה הקרובה. תודה רבה רבה על הקורס הפירות שלו מחלחלים ומורגשים שירה- קולגה ומנחה בתקשורת מקרבת בהזדמנות זו, לא הספקתי לראות אותך אחרי הסדנה שלך, אז כותבת לך כעת, שמאוד נהננו מהסדנה שלך. למדתי ממך ושאבתי השראה מההנחיה שלך- בזרימה, בטחון, נעימות. כמובן שגם מהתוכן והמבנה שלה. אהבתי במיוחד את המתודה של להסתובב בחדר ולפגוש אנשים- בשונה מהדרך ה"רגילה" להתחלקות לזוגות, שיש בה משהו מביך ו"מרובע".אהבתי גם את הגמישות בזמן התירגול, כך שמי שרוצה הדגמה במליאה, זה גם אפשרי. זה היה מקסים! עדי- משתתפת במפגש ליויי אחד על אחד. תודה לך ענר על מפגש עוצמתי מעצים ומרפא. תודה שהחזקת לי מרחב גב כשהתנתקתי וגם כשחזרתי לעצמי. תודה שנקודות התחברו לקווים שהתחברו לחוטים שנגעו בליבי וריפאו אותי עוד. תודה שזכיתילאהוב אותי עוד ועכשיו אני שוב חשה בבית ופחות עב"מ. תודה שעלו וצפו בי זכרונות ונתתי להם מקום, כי כל מה שעולה משמעותי ותומך בי. תודה לעצב ולפגיעות שהגיעו. תוה שאישרתי את עצמי ונתתי לי יד. תודה שאני מרגישה מחוברת ובמרכז. תודה שעכשיו ברור לי יותר איך לגשת אל הדברים. זוג שעבר גישור בתקשורת מקרבת אני רוצה להמליץ בחום על שירותי הגישור של ענר וייס. הגעתי לענר עם בן זוגי בעקבות מחלוקות ומריבות חוזרות שנמשכו שנים. כבר לאחר המפגש הראשון הרגשנו שיפור משמעותי בתקשורת ביננו, ולאחר חמישה מפגשים הרגשנו שהזוגיות שלנו התחזקה והקונפליקטים פחתו משמעותית. המפגשים עם ענר איפשרו לנו להבין יותר טוב אחד את השניה ולזהות את הדפוסים האישיים שלנו בזמן קונפליקט. ענר הצליחה לבנות איתנו אמון, להחזיק את המורכבויות שהעלנו, להצביע על הצרכים והרגשות מהם אנחנו פועלים ולסייע לנו לנהל דיאלוג מיטיב. בזכות ענר קיבלנו כלים פשוטים שסייעו לנו לקצר את משך ועוצמת הקונפליקטים ולחזק את הקשר ביננו. לתהליך היה אימפקט משמעותי על איכות החיים שלנו ולכן אנחנו ממליצים בחום לכל זוג שמתמודד עם קונפליקטים ודפוסי תקשורת לא מיטיבים להסתייע בשירותיה המופלאים של ענר. כאן תוכלו למצוא קורסים דיגיטליים מפגשי גישור קורסים
- קורסים לאירגונים ולקהל הרחב | Essence Focus
לימוד תקשורת מקרבת סדנאות תקשורת מקרבת קורסים דיגיטליים תקשורת מקרבת ענר וייס מרום מה מספרים בוגרי הקורסים והסדנאות ענבל לוי, מנהלת תחום קהילות דרום השרון ענר וייס מרום העבירה במועצה האזורית דרום השרון הרצאות וסדנאות בתחום התקשורת המקרבת. והתקשורת הבינאישית .ענר מקצועית ומעבירה את המידע בצורה מעניינת ומרתקת, מעשירה בדוגמאות מחיי היום יום ומאפשרת למשתתפים ולמשתתפות להתנסות באופן מעשי. ענר קשובה, נעימה ומעניקה יחס אישי. הנושא הינו משמעותי לחיי היום יום של כולם יחד וכל אחד לחוד ותורם תרומה חברתית והתפתחותית כיחידים וכקבוצה מאיה, משתתפת בקורס במועצה האזורית דרום השרון השתתפתי בקורס תקשורת מקרבת אצל ענר, שהיא בעיני מרצה בחסד. לפני כן לא הכרתי את התחום בכלל. השיעורים עזרו לי לשפר את כל מערכות היחסים שלי ובמיוחד את התקשורת הזוגית שלי בצורה משמעותית. אחד הדברים שהכי אהבתי היה התרגילים המעשיים, שבהם יכלנו להתנסות זו על זו ולהפנים את התובנות שעברו העברה לנו. היום, למעלה משנתיים אחרי שהקורס נגמר, אני שמחה לב שאני עדיין ממשיכה להפנים את התכנים האלה. עזר הייתה זמינה מאוד לשאלות שלי, ואפילו לשיחות טלפוניות כשהרגשתי צורך בהדרכה נוספת וכשהתמודדתי עם אתגרים בזוגיות. בנוסף, היא שלחה לנו והנגישה לנו תכנים נוספים שמשמשים אותי עד היום לתרגול נוסף ולתזכורת. אני חושבת שתקשורת מקרבת היא אחד הדברים החשובים ביותר שאפשר ללמוד, ואני חושבת שענר היא מנחה מהשורש ומהראשונה. ממליצה בחום ללמוד אצלה! ❤️ עפרה, משתתפת בהשתלמות מורים באוניברסיטה הפתוחה. ענר היקרה, הקורס הזה הפגיש אותי לראשונה עם הנושא ועזר לי להיות מודעת יותר לאופן שבו אני מתקשרת עם אנשים, במיוחד המשפחה, שבה התקשורת לעיתים טעונה יותר. זה מסייע לי להתבונן אחרת על ההתמודדות שלי ושל אחרים בתוך סיטואציות מבלי להכנס לדרמות מיותרות (משתדלת). זה נותן פרספקטיבה אחרת לשיח, המאפשרת לי לנשום לתוכה ולנסות להרגע, במקום להבלע לתוכה ולאפשר לה לנהל אותי...תודה רבה יקרה, על התכנים, על ההנגשה הנעימה, המותאמת והמכילה את כולנו. זו הייתה חוויה מאירת עיניים עבורי. יישר כוח לבאות והמשך קיץ נעים יאיר גולן מוביל קהילת הגיל השלישי תל ברוך צפון הרצאה מצויינת, הועברה באופן ברור. ענר חזקה מאוד ומכירה את החומר היטב. יודעת להעביר אותו בדרך נהדרת אנשים יצאו עם חוות דעת טובות מאוד על ההרצאה. בברכה חני יודל, עורכת אתר מוטק'ה זוהי המלצה חמה על המאמנת ענר וייס, שהעבירה בזום סדנת התנסות בשני חלקים, בגישת התקשורת המקרבת, לגולשי אתר מוטק'ה -האתר הגדול והוותיק בארץ לגיל השלישי. ענר העבירה את החומר בצורה מקצועית, קולחת ומעניינת, שילבה תרגולים פרקטיים וריתקה את קהל הגולשים, שנהנו מאד מהמפגשים טלי, משתתפת בהשתלמות מורים באוניברסיטה הפתוחה ענר יקרה, אני מודה לך מאד על הקורס. היה מעניין ומגוון. קיבלתי כלים פראקטיים לחיים האישיים שלי ולחיי העבודה שלי. מעריכה מאד את הסבלנות שלך ואת היכולת שלך להיות רגישה וקשובה אלינו הסטודנטים. תודה שוב! יעל משתתפת בקורס השתלמות מורים באוניברסיטה הפתוחה הקורס תקשורת מקרבת הצליח להעביר לי את היכולת מצד אחד, להיות עם עצמי ולהבין מה אני עוברת בתוך עצמי (מסיבות תנים ורגשות אחרים ; ) ויחד עם זאת, ‘להבין איך להבין׳ את האדם שמולי. הקורס מאפשר, בעזרת הדגמה בלתי פוסקת יחד עם כלים פרקטיים, להבין כיצד לפעול בעולם של ריבוי צרכים כך שבקשתי ורצונותיי ישמעו . הקורס walks it’s talk בעדינות ובידע, ד״ר ענר מצליחה לתת את ההרגשה של איך להתנהל בדרך של תקשורת מקרבת ובריאה. בעזרת שימוש בכלים ובהכוונה של התקשורת המקרבת להפוך את העולם ליותר נינוח ומותאם עבורינו ועבור הסובבים אותנו. רוני- משתתפת בסדנה בכנס תקשורת מקרבת אני רוצה להמליץ על הסדנה של ענר "איך להנות מתלונות". אחרי תקופה של אתגר מול אחת העובדות הצלחתי ליצור שיח של הבנה,חיבור וגשר. הסדנה הייתה בהירה ופרקטית. המלצה חמה מאיה, משתתפת בקורס לקהל הרחב הקורס סייע לי רבות. ענר העבירה את המושגים בצורה בהירה, נגישה וקלה ליישום. השתמשתי בעקרונות שענר העבירה באינטרקציות שיש לי בחיי האישיים וראיתי איך אני מתקשרת בצורה בונה יותר ומקרבת יותר נועה משתתפת בקורס לקהל הרחב הפידבק הכי ממשי ואמיתי שאני יכולה לתת הוא שהייתי שמחה להצטרף גם לסדרה הקרובה. תודה רבה רבה על הקורס הפירות שלו מחלחלים ומורגשים קורסים * קורס מקיף של יסודות הת קשורת המקרבת- 40 שעות אקדמיות (ניתן להזמין בגרסה מקוצרת של 20 שעות אקדמיות) לפרטים נוספים על הקורס >> לחצו כאן * קורס ממשיכים בתקשורת המקרבת- 40 שעות אקדמיות לפרטים נוספים על הקורס >> לחצו כאן סדנאות * לשפר את יחס י האנוש, בלי כאב ראש- סדנת מבוא והכרות אינטראקטיבית עם התקשורת המקרבת לפרטים נוספים על הסדנא >> לחצו כאן להתרשמות מהרצאה (מקוצרת, ללא תרגול חווייתי)>> לחצו כאן * הקשבה אחרת, שבאמת עוזרת- סדנת מבוא והכרות עם ההקשבה האמפטית לפרטים נוספים על הסדנא >> לחצו כאן להתרשמות מההרצאה (מקוצרת, ללא תרגול חווייתי)>>לחצו כאן * סדנאות בהזמנה אישית- מותאמים לכםן ליצירת קשר לתאום סדנא שמותאמת לכםן >> לחצו כאן כאן תוכלו למצוא מפגשי גישור קורסים דיגיטליים קצת עליי






